Grupper

kr. 125 pr. måned, inkl. et ubegrænset antal alm. grupper. Grupper med kontingent koster kr. 50 pr. måned pr. gruppe.

De fleste foreninger kan nøjes med de simple grupper, som blot er en opdeling af medlemmer efter område eller interesse. Medlemmerne kan selv vælge hvilke grupper de vil tilhøre via medlemslogin. Det er muligt at tilføje medlemstyper (kontingenttyper) til grupperne, hvilket fx. kan være relevant, hvis foreningen har "underafdelinger" der udløser ekstra kontingentbetaling. Fx. en sejlklub der har en dykkerafdeling, hvor der skal opkræves kontingent for dykkerafdelingen, samtidig med det primære kontingent.

Individuel administratorstyring
En mere finkornet adgangskontrol, som gør det muligt at kontrollere hvilke administratorer der har adgang til hvilke grupper.
Pris: kr. 10 pr. måned

Statistik Centralt Foreningsregister (DGI)
Statistikken til DGI oprettes normalt på klubniveau. Nogle klubber har "underklubber" oprettet som grupper med eget kontingent (der opkræves af hovedklubben), og statistikken skal indberettes for "underklubben". Denne udvidelse kan oprette statistikken for gruppen. Det virker ikke for grupper uden kontingent (medlemstyper) da disse mangler information om ind- og udmeldelsesdato.

Grupper anvendes til gruppering af medlemmer, fx. geografisk eller ift. interesseområde. Se hvilke grupper medlemmet er tilknyttet. Vis arrow-button-right-1

E-maillister

Udsendelse af nyhedsbreve sker til e-maillister. Det er muligt at tilføje medlemmer til en e-mailliste på baggrund af den gruppe de er registeret under. Vis arrow-button-right-1

Medlemslogin

Medlemmer kan selv til- og fravælge gruppemedlemskaber. På grupper med kontingent skal medlemmet tilføjes af en administrator. Dette fordi tilknytningen udløser en kontingentbetaling, og fordi der kan være andre kriterier, der skal være opfyldt før medlemmet kan tilknyttes gruppen. Vis arrow-button-right-1

Opkrævning

Opkrævning af gruppekontingenter sker på samme måde som opkrævning af almindelige kontingenter. Hvis der er mulighed for flere primære medlemstyper, og der er flere grupper med kontingent, er denne funtionalitet nyttig. Vis arrow-button-right-1

Union

Hvis de grupper man ønsker at opkræve kontingent for, har deres egen økonomi/regnskab, bør de oprettes som klubber/foreninger i en union. Vis arrow-button-right-1

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Det kan være nemt, men det kræver grundig planlægning af strukturen og forudsætter et ensartet opkrævningsinterval. Det er nemt at køre en opkrævning, der samler et enkelt ekstra kontingent fra en gruppe op. Men hvis man kombinerer det med familiemedlemskaber, flere grupper med kontingent, og evt. flere kontingenttyper pr. gruppe, bliver det sværere at overskue/teste om opkrævningerne er korrekte. De vil være korrekte hvis alle medlemmer er oprettet med de rette kontingenttyper. Hvis man har grupper der skal opkræves med andre intervaller end det primære, kan det hurtigt blive komplekst. Hvis det forekommer komplekst anbefaler vi en analyse af om strukturen på nogen måde kan forenkles.