Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Nedenstående spørgsmål er generelt relateret til den store beslutning det er at vælge det rette administrationssystem.

For nye foreninger inkluderer vi en times gratis support. Den kan bl.a. anvendes til rådgivning omkring den rette løsning.

Hvis der er brug for mere end en times support i opstarten, kan det tilkøbes. For store foreninger, eller foreninger med komplicerede forretningsgange, anbefaler vi en opstartspakke. Formålet er at afdække hvordan (og hvor godt) systemet matcher jeres behov. Ønsker man at gå videre med systemet, laver vi en tidsplan der sikrer at overgangen bliver så smertefri som muligt.

Om en virksomhed findes i fremtiden afhænger primært af 2 ting:

• 1: Er den rentabel (har den økonomi til at forsætte)?
  • 2: Er der personafhængigheder der er afgørende for fremtidig drift?

1: Rentabilitet
Rentabilitet er groft sagt at indtægterne overstiger udgifterne.
Vores indtjening kommer fra abonnement/licensindtægter på de klubber/foreninger/virksomheder der bruger systemet. Disse indtægter vil forsætte så længe systemet er et attraktivt alternativ. Det arbejder vi kontinuerligt på.

Vores udgifter holdes primært nede ved at outsource support mv. Det giver en klar besparelse ift. faste lønudgifter, og det giver budgetsikkerhed. På udviklingsopgaver til nye kunder sammensætter vi et team af eksterne konsulenter og vi sætter en pris der dækker udgifterne. Den løbende udvikling af systemet kan ske indenfor de rammer forskellen mellem licensindtægter og faste udgifter giver.

2: Personafhængighed
Ved at outsource både support og udviklingsopgaver har vi minimeret afhængigheden af enkeltpersoner. Der er naturligvis en afhængighed af firmaets stifter, som historisk har lagt mange interessetimer i udviklingen. Men i dag hvor systemet er i drift, er denne afhængighed minimal.

Så bliver virksomheden solgt. En af vores samarbejdspartnere på serverfronten er et IT firma der arbejder på samme Microsoft platform som os. De laver noget helt andet, men vi har en gensidig aftale om at træde til og hjælpe med forsat drift (og salg) hvis den ulykkelige situation skulle opstå.

Som nævnt ovenfor er det primært for at holde omkostningerne nede, så vi sikrer rentabilitet. Men det er også fordi vi har fundet samarbejdspartnere, som vi mener kan gøre det bedre end vi selv ville kunne.

En anden væsentlig faktor er at vores fokus er at minimere tidsforbrug på administrative opgaver. En stor del af supporten vil i fremtiden kunne klares af ChatGPT-lignende bots, og udviklingsopgaverne kan også i fremtiden udføres af eksterne virksomheder, uden at det behøver at være begrænset til søsterselskabet Internetkompagniet ApS.

Som beskrevet ovenfor er det primært fordi vi tror det ville tage meget lang tid at blive ligeså dygtige som vores nuværende samarbejdspartnere. Hvis vi udvider til andre lande, er det afgørende at de lande har lokale virksomheder til den lokale support. Så vi kunne ligeså godt starte med denne model i Danmark.

På sigt kan der komme en reklamefinansieret version. Men pt. fokuserer vi på relativt store foreninger, hvor flere har deres egne direkte reklameindtægter.
Så det ikke noget der på vej lige nu, men det kan måske komme i fremtiden.

Det optimale ville være at support var unødvendigt fordi systemet er nemt at bruge. Vi er nået et godt stykke på den front, og arbejder forsat på at få opdateret hjælpetekster osv.

Systemet har en indbygget mulighed for at sende supportforespørgsler og spørgsmål. Dette vil på sigt give et datagrundlag, som vi kan give til en ChatBOT (fx. ChatGPT eller lign.). Denne form for support bliver gratis.

Ift. den personlige support har vi erfaret at nogle foreninger stort set aldrig har brug for det, mens andre bruger det i høj grad. Det kan fx. være fordi de har hyppig udskiftning i administratorer, eller fordi de vælger at outsource nogle af opgaverne (fx. den årlige kontingentopkrævning eller dele af bogføringen).

Forskellen gør det umuligt at beregne en rimelig gennemsnitspris. Så vi giver (Adminpartner betaler underleverandør) en times gratis support til opstarten. Support derudover aftales individuelt.