Komponent: E-maillister

Inkluderet i basispakken

E-maillister

Administration af e-maillister til fx. nyhedsbreve og lignende.

Denne komponent rummer som navnet antyder en liste af e-mails og navne. Disse lister anvendes fx. til udsendelse af mails (fx. nyhedsbreve) direkte fra systemet.

Der findes systemer hvis eneste formål er udsendelse af nyhedsbreve. De rummer langt flere muligheder for at oprette flotte nyhedsbreve, men det kan være en udfordring at holde e-maillisterne (modtagerlisterne, list of subscribers) ajour. Vha. integration til fx. MailChimp kan denne opdatering ske automatisk.

Valgfrie tilkøbsmuligheder:

• MailChimp integration
    Automatisk opdatering af e-mail adresser i din MailChimp mailliste, når administrator eller medlem gemmer sin e-mail i foreningsadministration.

• Medlemsliste
    Send e-mails til alle medlemmer
  • Aktivitetskalender
    Send e-mail invitation med "one-click" tilmelding til abonnenter på et nyhedsbrev.
  • E-mail track and trace
    Send e-mails via din egen SendGrid konto, og få detaljeret statistik på om mails når frem, bliver åbnet osv.
  • Hjemmeside
    Mulighed for at indsamle e-mails op på hjemmesiden (abonner på vores nyhedsbrev). Fx til nyhedsbreve der er specielt målrettet nye potentille medlemmer.
  • Nyheder
    Mulighed for at sende en oversigt over seneste nyheder som e-mail til en e-mailliste. Dvs. et nyhedsresume over oprettede nyheder (ikke at forveksle med et decideret nyhedsbrev)
Hvorfor hedder komponenten ikke "Nyhedsbreve", villle det ikke være mere sigende?
Hovedparten af de e-mails der sendes til e-maillister er "Nyhedsbreve". Men der kan sendes andre e-mails, fx. invitation til aktiviteter og lign. Hvis man anvender et andet system (fx. MailChimp) til at designe og sende nyhedsbrevene, anvendes denne komponent primært til at ajourføre den liste af e-mails der sendes til, så vi endte på navnet "E-maillister".