Komponent: Persondata beskyttelse

Inkl. Inkl.

Persondata beskyttelse

De data der registres på medlemmerne er medlemmernes ejendom. Foreningen/klubben "låner" data fordi det er nødvendigt for at give medlemmerne nogle fordele ved medlemskabet. Når et medlem er udmeldt vil der efter en periode ikke være nødvendigt at gemme oplysningerne længere. Denne komponent sikrer at der automatisk bliver ryddet i persondata. Overordnet sker det ved at alle persondata får en "Udløbsdato", lidt ligesom mælk. Når vi passerer "bedst før" datoen bliver persondata fjernet fra systemet, enten ved sletning eller anonymisering.

Administratorer med adgang til denne komponent kan se hvad der er ved at "udløbe". De kan også se hvad der er udløbet indenfor de sidste 30 dage (standardindstilling som kan ændres) og inden for den periode ophæve sletning/anonymisering. Efter de 30 dage bliver data slettet permanent.

Muligheden for at fortyde sletning i 30 dage er en generel feature i systemet. Det overordnede formål med foreningsadminstration er at minimere den tid der anvendes på administration, og her er det afgørende at man ikke har en masse gamle data der ligger og roder. Men det er naturligvis også afgørende i forhold til overholdelse af EU Persondata forordningen (GDPR).

• Medlemsliste
    Medlemsdata slettes automtisk helt 5 år efter et medlem har udmeldt sig.
  • Forum
    Medlemmers indlæg i fora bliver automatisk anonymiseret når et medlem bliver slettet.
  • Aktivitetskalender
    Tilmeldinger til aktiviteter bliver automatisk anonymiseret når et medlem bliver slettet. Hvis aktiviteter bruges uden medlemsliste vil tilmeldinger blive anonymiseret efter 2 år.